vineri, 29 august 2008

ADfel 2008

Am ajuns anul acesta la Adfel - festivalul de publicitate neconventionala care s-a desfasurat "La Motoare" si din ce ma asteptam sau nu ma asteptam sa gasesc nu am regasit nimic. Mi s-a parut banal, si neconventionalul nu facea parte deloc din program.
In prima seara a fost prezentata proiectia Top 10 Grand Spoof (http://adfel.iqads.ro/2008/08/28/top-10-grand-spoof-2008/) , care a captat atentia pret de jumatate de ora. Locul I a fost castigat de spoof-ul sub numele "Zanul Camatar" care mi s-a parut de-a dreptul geniala, parodiind reclama celor de la Banca Transilvania pentru credite. A urmat apoi jocul sub conceptul „Play On” de la Fanta printr-un joc prin sms: „Ce incape intr-un borcan”, cuvintele fiind afisate pe ecran, iar catigatorul se aleagea cu un iPod. Castigatorul nu s-a aflat.
In a doua seara cei de la Discovery Chanel au vrut si ei sa se intreaca in neconventional facand o analogie cu emisiunea "MythBusters" provocand publicul de pe terasa sa participe la rasturnarea mitului conform caruia se spune ca "romanul s-a nascut poet". Creatiile au fost prezentate pe proiector. Nu s-a aflat castigatorul.
Cel mai mult m-au enervat pauzele foarte mari in care nu se intampla nimic. Totul era prezentat pe proiector, iar moderatorul era o papusa care se numea kinky rabbit.
In cea de-a treia seara si ultima la care am participat din cele 7 a fost culmea culmilor cand am incercat sa inteleg unde era neconventionalul in dresajul unor caini. Am ramas cu misterul. Cred ca asta m-a si determinat sa nu mai vin si in celelalte seri.
Printre altele au fost si cateva lucruri care mi-au atras atentia:
- cei de la Librariile Carturesti ofereau cani de ceai celor care aveau la ei o carte
- pe holul care dadea in toalete erau prezentate pe suport scris cateva exemple interesante de publicitate neonventionala facuta de agentiile de publicitate din Romania
- in toalete peretii, oglinzile, chiuvetele, erau manjite cu o pasta fluorescenta care dadea o lumina interesanta
- pe scari erau promovate tot felul de campanii sociale intr-un mod inedit

0 comentarii: