Ce am înţeles eu, şi n-au înţeles alţi români de la filmul "Eu când vreau să fluier, fluier!"!
- că prin prisma modului în care mare parte din cadre ce au fost filmate, filmul nu urmărea să folosească high-tech şi să respecte rezoluţia de 16:9 (în loc de cea de 4:3 folosită)
- că mi-a plăcut ideea filmării cu camera pe umeri în ceafa lui Piştereanu
- că mi s-a părut cu mult mai important că nu s-a axat pe dialog ci pe reacţii (cadre luate cu zoom).
- că Libertatea lui Piştereanu nu a însemnat evadarea, ci revolta, descătuşarea (descărcarea de pe final), bătăile inimii Anei care sunau întru-un ritm alert, (ritmul antrenat de teamă), diferit de contextul lui.
- că Libertatea pentru el a nu a însemnat evadarea la care se aştepta toată lumea dezamăgită în final, ci doar promisiunea făcută de Ana sub "jurământ", să iasă cu el la cafea, fiind înregistrată de Silviu cu reportofonul.
- că Libertatea pentru el a însemnat sărutul furat Anei.
- că mare parte din situaţii nu sunt redate "simplist", (cum spun unii) ci suficient de "explorate" (confruntările între deţinuţi).
- că drama interioară a lui Silviu nu este atât de subţire cum pare la suprafaţă
- că americanii nu sunt întotdeauna termenul de comparaţie.
- că finalul aşa trebuia să fie, cu predarea lui Silviu, ieşind astfel din tiparele cu care suntem obişuiţi, şi din aşteptările audienţei.
- şi cel mai important, e că DA G. Piştereanu are o prezenţă suficientă pentru a "ţine ecranul" pe durata filmului, şi DA empatizează destul cu personajul său volatil.
miercuri, 31 martie 2010
Abonați-vă la:
Postare comentarii (Atom)
Copyright 2009 "early to bed early to rise, work like hell and advertise"
Blogger theme by BloggerThemes | Design by uicss.cn
Blogger theme by BloggerThemes | Design by uicss.cn
1 comentarii:
Prima parte putea fi mai expresiva. cadrele in care era urmarit de camera incercau sa induca o anumita stare de incordare, de asteptare, dar erau prea statice uneori. si fara substanta.
Filmul incepe cu adevarat cu aparitia Anei (ma refer doar la momentul de timp, nu aceasta scena declanseaza neaparat tot). Totul se deruleaza ametitor si antrenant si actorii nu mai sunt deloc stangaci.
Daca as putea taia prima treime as plasa filmul deasupra Prophetului lui Audiard (un film destul de consistent si de referinta pentru anul acesta si pentru dimensiunea spatiala ... puscaria:)
Trimiteți un comentariu